V
prípade, ak si Kupujúci neprevezme tovar od dopravcu, má
Predávajúci právo odstúpiť od Kúpnej zmluvy. Predávajúcemu v
dôsledku neprevzatia objednaného tovaru Kupujúcim, vzniká nárok
na úhradu Poštovného v plnej výške. Ak zo strany Kupujúceho už
došlo k úhrade kúpnej ceny pred dodaním tovaru, je Predávajúci
oprávnený započítať si svoju pohľadávku z titulu nároku na
Poštovné so zaplatenou cenou tovaru.
Za doručenie objednaného tovaru predávajúci účtuje expedičné
náklady uvedené v tabuľkách:
Zľavy pre maloodberateľov pri nákupe nad:
200 € - zľava 5%
5. VRÁTENIE TOVARU (IBA V PRÍPADE, AK JE KUPUJÚCIM SPOTREBITEĽ)
Kupujúci (spotrebiteľ) má právo na odstúpenie od kúpnej zmluvy do 14 kalendárnych dní od prevzatia tovaru, za podmienok uvedených v § 7 a nasl. zákona č. 102/2014 Z.z., zákon o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov. Spotrebiteľ môže využiť právo na odstúpenie od kúpnej zmluvy písomne, elektronickou poštou na adrese obchod@florasystem.sk alebo osobne na oddelení internetového predaja na adrese sídla predávajúceho. Spotrebiteľ má právo v rámci tejto lehoty po prevzatí tovar rozbaliť a odskúšať obdobným spôsobom ako je obvyklé pri nákupe v klasickom „kamennom“ obchode. Prosíme zákazníkov aby rešpektovali, že odskúšanie neznamená začať tovar používať a po niekoľkých dňoch vrátiť predávajúcemu.
V prípade tovaru zakúpeného ako balenie musí byť tento vrátený ako balenie v neporušenom obale. Pri odstúpení od zmluvy, kupujúci znáša priame náklady na vrátenie tovaru predávajúcemu alebo osobe poverenej predávajúcim na prevzatie tovaru.
Pri odstúpení od zmluvy, kupujúci znáša aj priame náklady na vrátenie tovaru, ktorý vzhľadom na jeho povahu nie je možné vrátiť prostredníctvom pošty.
Odstúpením kupujúceho od kúpnej zmluvy sa zmluva od začiatku ruší, pričom predávajúci je povinný prevziať tovar späť a vrátiť kupujúcemu všetky platby, ktoré od neho prijal na základe zmluvy alebo v súvislosti s ňou, vrátane nákladov na dopravu, dodanie a poštovné a iných nákladov a poplatkov, a to v lehote 14 dní od doručenia odstúpenia od kúpnej zmluvy a doručenia tovaru predávajúcemu bezhotovostným prevodom na účet, ktorého číslo uvedie kupujúci v odstúpení od kúpnej zmluvy. Tovar musí byť v pôvodnom stave, nesmie byť použitý, nesmie byť poškodený, musí byť kompletný, vrátane príslušenstva, originálu dokladu o kúpe tovaru, záručného listu a návodu atď. Tovar doporučujeme kupujúcim vracať v pôvodnom obale, čím sa zabezpečí jeho bezpečná preprava k predávajúcemu. Predávajúci nenesie zodpovednosť, za poškodenia tovaru, ktoré vzniknú počas prepravy v dôsledku nedostatočne zabaleného tovaru.
V prípade, že kupujúci odstúpi od zmluvy a doručí dodávateľovi tovar, ktorý je používaný, poškodený alebo neúplný, vráti dodávateľ kupujúcemu zníženú hodnotu takto vráteného, pričom znížená hodnota jeho opotrebenia sa určí ako vo výške 1% z celkovej ceny tovaru za každý začatý deň od prevzatia tovaru do odovzdania tovaru a o hodnotu opravy a uvedenia tovaru do pôvodného stavu v zákonnej lehote 14 dní.
VZOROVÝ FORMULÁR NA ODSTÚPENIE OD ZMLUVY
6. REKLAMÁCIE
Predávajúci zodpovedá za chyby tovaru a kupujúci je povinný reklamáciu bezodkladne uplatniť u predávajúceho podľa platného reklamačného poriadku.
Reklamovať sa môže len tovar zakúpený u predávajúceho do 24 hodín od doručenia!
Pre uplatnenie reklamácie tovaru je kupujúci povinný spolu s chybným tovarom zaslať predávajúcemu aj podpísanú žiadosť o reklamáciu, v ktorej uvedie popis vady. Pre uznanie reklamácie
je nutné zaslať aj kópiu daňového dokladu, na základe ktorého bol tovar nadobudnutý.
Reklamovaný tovar musí byť kompletný, s príslušenstvom, pokiaľ možno v originálnom obale.
Vyriešenie reklamácie v záručnej dobe je bezplatné. Pokiaľ však bude reklamácia neoprávnená, predávajúci bude kupujúcemu účtovať poplatok za neoprávnenú reklamáciu vo výške 20€ a prepravné náklady spojené s vrátením reklamovaného tovaru kupujúcemu.
Reklamácia je vyriešená do 30 dní od prevzatia reklamovaného tovaru predávajúcim.
Predávajúci si vyhradzuje právo predĺžiť dobu na vyriešenie reklamácie pri tovaroch, ktoré je nutné zaslať na opravu výrobcovi. Doba sa predlžuje o dobu nevyhnutnú na prepravu a opravu u výrobcu.
Záruka pri prepravovanom tovare: Záručná doba sa nevzťahuje na mechanické poškodenie výrobku, či už úmyselné alebo neúmyselné, na prirodzené opotrebovanie a pod. Taktiež na používanie tovaru v rozpore s podmienkami uvedenými v záručnom liste či dokumentácii, neodborným zachádzaním, obsluhou či použitím. Záruka sa taktiež nevzťahuje na vady, ktoré spôsobili prírodné živly. Pod záruku nespadá výrobok, ktorý bol rozobraný alebo opravený osobou, ktorá nie je autorizovaným partnerom výrobcu. Nárok na uplatnenie záruky zaniká pri poškodení tovaru pri preprave, takto vzniknuté škody je potrebné riešiť s dopravcom pri preberaní tovaru a spísať s ním protokol o poškodenej zásielke.
Poškodenie tovaru pri preprave: Tovar je pri odoslaní bezpečne zabalený . Pri preberaní tovaru vždy skontrolujte stav obalu a v prípade poškodenia obalu, skontrolujte tovar. Ak zistíte poškodenie tovaru, spíšte s vodičom protokol o škode a zároveň vyplňte na našej stránke reklamačný formulár: STIAHNUŤ REKLAMAČNÝ FORMULÁR TU.
Reklamácie
sú vybavované v súlade s Obchodným zákonníkom SR.
7. OCHRANA OSOBNÝCH ÚDAJOV
Kompletné informácie o ochrane osobných údajov nájdete v sekcií ochrana
osobných údajov
8. Alternatívny spôsob riešenia spotrebiteľských sporov
Vážený
spotrebiteľ. Ak sa domnievate, že sme porušili Vaše práva,
alebo nie ste spokojný so spôsobom, ktorým sme vybavili Vašu
reklamáciu, svoju žiadosť o nápravu nám zašlite na našu
emailovú adresu: obchod@florasystem.sk
Ak
Vám odpovieme na túto žiadosť zamietavo, alebo na ňu
neodpovieme do 30 dní od jej odoslania na uvedenú emailovú
adresu, prípadne nebudete spokojný s našim riešením,
potom na základe novelizovaného Zákona č. 102/2014 a Zákona č.
391/2015 o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov, máte
právo na alternatívny (mimosúdny) spôsob riešenia sporov.
Návrh
môžete podať spôsobom určeným podľa §12 Zákona 391/2015
Z.z. Na podanie návrhu môžete využiť formulár, ktorého vzor
je dostupný aj na webovom sídle príslušného ministerstva a
každého subjektu alternatívneho riešenia sporov.
oznam subjektov alternatívneho riešenia sporov k dátumu 10.4.2016 je tu: http://www.mhsr.sk/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov/146987s
Spotrebiteľ
má právo voľby, na ktorý z uvedených subjektov alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov sa obráti.
Adresa na podávanie podaní v elektronickej podobe na Slovenskú obchodnú inšpekciu je ars@soi.sk
Subjekt
alternatívneho riešenia sporov môže návrh spotrebiteľa
odmietnuť, napr.: ak vyčísliteľná hodnota sporu
nepresahuje sumu 20 eur; ak je vzhľadom na všetky okolnosti
zrejmé, že alternatívne riešenie sporu by bolo možné viesť
len s vyvinutím neprimeraného úsilia, a podobne.
Spotrebiteľ môže podať sťažnosť aj prostredníctvom platformy alternatívneho riešenia sporov RSO, ktorá je dostupná online na: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=SK.
Sťažnosť tu môže podať spotrebiteľ žijúci v EÚ na obchodníka so sídlom v EÚ.
Náklady
spojené s alternatívnym riešením sporu znáša každá zo strán
sporu samostatne bez možnosti ich náhrady.
9. Zber a recyklácia odpadu
súhlasom s obchodnými podmienkami súhlasíte s tým, že Vaša objednávka bude zabalená do recyklovaného obalu
Sme členom kolektívneho systému Natur-pack, a.s., prostredníctvom ktorého zabezpečujeme zber a recykláciu elektroodpadu. Staré elektrozariadenia môžete vrátiť k nám (pri kúpe nového),
alebo dať na zberné miesto v obci a nehádzať ho do komunálneho odpadu.