Zľavy pre maloodberateľov pri nákupe nad:
200 € - zľava 5%
55. ODSTÚPENIE OD ZMLUVY (V PRÍPADE, AK JE KUPUJÚCIM SPOTREBITEĽ)
Kupujúci (spotrebiteľ) má právo na odstúpenie
od kúpnej zmluvy uzavretej na základe objednávky zadanej u Predávajúceho na
internetovom obchode FLORASYSTEM.SK aj bez uvedenia dôvodu do 14 kalendárnych
dní od prevzatia tovaru, za podmienok uvedených v § 19 a nasl. zákona č. 108/2024
Z.z., o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov. Kupujúci
(spotrebiteľ) môže odstúpiť od zmluvy uzavretej na základe objednávky zadanej
u Predávajúceho na internetovom obchode FLORASYSTEM.SK aj pred začatím
plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy podľa prvej vety. Lehota na odstúpenie
od zmluvy je zachovaná, ak zašlete oznámenie o uplatnení práva na odstúpenie od
zmluvy pred tým, ako uplynie lehota na odstúpenie od zmluvy.
Kupujúci (spotrebiteľ) môže využiť
právo na odstúpenie od kúpnej zmluvy aj bez uvedenia dôvodu písomne na adrese
Predávajúceho, elektronickou poštou na adrese obchod@florasystem.sk
alebo osobne na oddelení internetového predaja na adrese sídla Predávajúceho:
FLORASYSTEM, s.r.o., Kamenná 11, 010 01 Žilina. Kupujúci
(spotrebiteľ) má právo v rámci lehoty na odstúpenie od kúpnej zmluvy tovar po
prevzatí rozbaliť a odskúšať spôsobom obvyklým pri nákupe daného tovaru v
klasickom „kamennom“ obchode. Odskúšanie neznamená začať tovar používať a po takomto
používaní ho vrátiť Predávajúcemu.
V prípade tovaru zakúpeného ako
balenie musí byť tento vrátený ako balenie (celok) v neporušenom obale. Pri
odstúpení od zmluvy Kupujúci znáša priame náklady na vrátenie tovaru Predávajúcemu
alebo osobe poverenej Predávajúcim
na prevzatie tovaru, a to aj v prípade tovaru, ktorý vzhľadom na jeho
povahu nie je možné vrátiť prostredníctvom pošty.
Odstúpením Kupujúceho od kúpnej
zmluvy sa zmluva od začiatku ruší, pričom Predávajúci je povinný prevziať tovar
vrátený Kupujúcim späť a vrátiť Kupujúcemu všetky platby, ktoré od neho prijal
na základe zmluvy alebo v súvislosti s ňou, vrátane nákladov na dopravu,
dodanie a poštovné a iných nákladov a poplatkov, a to najneskôr v lehote
14 dní od prevzatia vráteného tovaru od Kupujúceho, a to formou podľa
voľby Kupujúceho (poštovou poukážkou, v hotovosti v prípade osobného
vrátenia tovaru alebo bezhotovostným prevodom na účet, ktorého číslo uvedie Kupujúci
v odstúpení od kúpnej zmluvy). Tovar musí byť vrátený v pôvodnom stave, nesmie javiť
známky používania, nesmie byť poškodený, musí byť kompletný, vrátane
príslušenstva, originálu dokladu o kúpe tovaru, záručného listu a návodu atď. Pokiaľ
je možné, Kupujúci by mal tovaru vrátiť v pôvodnom obale, čím sa zabezpečí jeho
bezpečná preprava k Predávajúcemu. Predávajúci nenesie zodpovednosť za
poškodenia tovaru, ktoré vzniknú počas prepravy v dôsledku nedostatočne
zabaleného tovaru.
V prípade, že Kupujúci odstúpi od
zmluvy a doručí Predávajúcemu tovar, ktorý je používaný, poškodený alebo
neúplný, Predávajúci je oprávnený vrátiť Kupujúcemu cenu tovaru zodpovedajúcu hodnote
tovaru v stave, v akom je Kupujúcim vrátený, tzn. podľa výšky
opotrebenia tovaru, pričom znížená hodnota tovaru podľa jeho opotrebenia zodpovedá
1% z pôvodnej ceny tovaru za každý začatý deň od prevzatia tovaru do vrátenia
tovaru Predávajúcemu.
Na uplatnenie práva na odstúpenie od zmluvy môže Kupujúci využiť
nasledovný formulár:
VZOROVÝ FORMULÁR NA ODSTÚPENIE OD ZMLUVY
6. REKLAMÁCIE
Predávajúci zodpovedá za vady
tovaru, ktoré sa prejavia v záručnej lehote, pričom Kupujúci je povinný
reklamáciu vád tovaru bezodkladne uplatniť u Predávajúceho podľa platného
reklamačného poriadku.
Reklamovať sa môže len tovar
zakúpený u Predávajúceho.
Pre uplatnenie reklamácie tovaru je
Kupujúci povinný spolu s chybným tovarom zaslať Predávajúcemu aj podpísanú
žiadosť o reklamáciu, v ktorej uvedie popis vady a druh nároku, ktorý
v rámci reklamácie vady tovaru uplatňuje. Pre uznanie reklamácie je nutné
zaslať aj kópiu daňového dokladu preukazujúceho nadobudnutie tovaru.
Reklamovaný tovar musí byť Predávajúcemu
predložený kompletný, s príslušenstvom, pokiaľ možno v originálnom obale.
Vyriešenie reklamácie v záručnej
dobe je bezplatné. Pokiaľ však bude reklamácia neoprávnená, Predávajúci je
oprávnený Kupujúcemu účtovať prepravné náklady spojené s vrátením reklamovaného
tovaru Kupujúcemu.
Reklamácia vád tovaru bude vyriešená
do 30 dní odo dňa vytknutia vady.
Záruka pri prepravovanom tovare:
Záručná doba sa nevzťahuje na mechanické poškodenie výrobku, či už úmyselné
alebo neúmyselné, na prirodzené opotrebovanie tovaru, na používanie tovaru v
rozpore s podmienkami a spôsobom jeho používania či účelom jeho použitia uvedenými
v záručnom liste či inej priloženej dokumentácii, neodborným zachádzaním,
obsluhou či použitím. Záruka sa taktiež nevzťahuje na vady spôsobené
okolnosťami vyššej moci (prírodné živly, vojnové konflikty a pod.). Pod
záruku nespadá tovar - výrobok, ktorý bol rozobraný alebo opravený osobou,
ktorá nie je autorizovaným partnerom výrobcu. Nárok na uplatnenie záruky zaniká
pri poškodení tovaru pri preprave, takto vzniknuté škody je potrebné riešiť s
dopravcom pri preberaní tovaru a spísať s ním protokol o poškodenej zásielke.
Po prevzatí objednávky je zákazník povinný si zásielku
skontrolovať a v prípade reklamácie kontaktovať predávajúceho do 3
dní od prevzatia zásielky.
Poškodenie tovaru pri preprave:
Tovar je pri odoslaní bezpečne zabalený. Pri preberaní tovaru je Kupujúci
povinný vždy skontrolovať stav obalu a v prípade poškodenia obalu, skontrolovať
tovar. Ak Kupujúci zistí poškodenie tovaru, spíše s vodičom protokol o škode
a zároveň vyplní reklamačný formulár na stránke Predávajúceho dostupný tu: STIAHNUŤ
REKLAMAČNÝ FORMULÁR TU.
Reklamácie sú vybavované v súlade s príslušnou
právnou úpravou slovenského právneho poriadku.
7. OCHRANA OSOBNÝCH ÚDAJOV
Kompletné informácie o ochrane
osobných údajov nájdete v sekcií ochrana
osobných údajov.
8. Alternatívny spôsob riešenia spotrebiteľských sporov
V prípade, ak sa Kupujúci –
spotrebiteľ domnieva, že boli porušené jeho práva, alebo nie je spokojný so
spôsobom, ktorým bola vybavená jeho reklamácia, svoju žiadosť o nápravu môže
zaslať na emailovú adresu: obchod@florasystem.sk .
V prípade, ak Kupujúci –
spotrebiteľ nie je spokojný s odpoveďou na jeho žiadosť o nápravu
alebo ak na jeho žiadosť nebude odpovedané do 30 dní odo dňa jej odoslania na
uvedenú emailovú adresu Predávajúceho, prípadne nebude spokojný
s našim riešením, potom na základe Zákona č. 108/2024 o ochrane
spotrebiteľa má Kupujúci – spotrebiteľ právo podať
žiadosť o nápravu podľa osobitného predpisu, ktorým je Zákon č. 391/2015 Z.z. o
alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov. Možnosť obrátiť sa na súd tým
nie je dotknutá.
Návrh (žiadosť) môže Kupujúci - spotrebiteľ podať
spôsobom určeným podľa § 12 Zákona č. 391/2015 Z.z.. Na podanie návrhu môžete
využiť formulár, ktorého vzor je dostupný aj na webovom sídle príslušného orgánu
alternatívneho riešenia sporov, ktorým je Slovenská obchodná inšpekcia: https://www.soi.sk/sk/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov.soi
Adresa na podávanie podaní v elektronickej podobe na
Slovenskú obchodnú inšpekciu je ars@soi.sk .
Náklady spojené s alternatívnym
riešením sporu znáša každá zo strán sporu samostatne bez možnosti ich náhrady.
9. Zber a recyklácia odpadu
Súhlasom s týmito Všeobecnými obchodnými
podmienkami súhlasí Kupujúci s tým, že jeho objednávka bude zabalená do
recyklovaného obalu.
Spoločnosť Predávajúceho je členom kolektívneho systému Natur-pack,
a.s., prostredníctvom ktorého zabezpečuje zber a recykláciu elektroodpadu.
Staré elektrozariadenia môže Kupujúci odovzdať Predávajúcemu pri kúpe nového elektrozariadenia,
alebo ho odovzdať na zbernom mieste v obci. Elektrozariadenie nepatrí do
komunálneho odpadu.